Home » Blog: Experiencing God » Zingen is twee keer bidden

Zingen is twee keer bidden

Gepubliceerd op 15 maart 2018 06:00

“God ervaren betekent voor mij in de eerste plaats stil worden voor God. Luisteren,” vertelt Hilde Dragt. Zij ervaart God in de schoonheid van de natuur of op een rustige plek in huis met het oog op de tuin. Maar ook als ze een paar dagen stil is in een klooster of mee gaat in de eeuwen oude woorden van de Bijbel. Lees verder ...

“Ook in het samen zingen, Zijn Naam groot maken ervaar ik kracht. Als mijn stem soms breekt en ik niet verder kan, zingen de anderen in het koor door. Liederen waarin de Here Jezus centraal staat raken mijn hart. In ons vorige project was dat Jaweh , het verhaal van Jezus leven. En dit komende project ademt Zijn heiligheid en tegelijkertijd Zijn nabijheid.”

Collages van koorleden

Hilde draait mee in de organisatie van het concert. Ze vertelt dat bij de voorbereiding brainstormen met het project team centraal staat.  “Tijdens de koordag, die we januari hadden, werden de koorleden bij het hele proces betrokken. De collages op de foto zijn gemaakt door koorleden. Zij vertellen hiermee wat het project en een bepaald lied voor hen betekent.”

In haar dagelijkse werk is Hilde bezig met kleur en stijl. Ze doet dit als kleurconsulent. Het is mooi dat ze haar talenten op dit vlak ook wil inzetten binnen het koor. Voor het concert heeft ze zich laten inspireren door de kaft van het muziekboek. “Deze kleuren laten we terugkomen in de kleding die we dragen.”

“Voor mezelf vind ik het ook heel waardevol om in een gebedsteam voor de voorbereiding en uitvoeringen half maart te bidden. Ik zie uit naar wat God gaat doen.”


«